Jumaat, 17 Julai 2009

Otak Manusia: Tanda kebesaran Allah yg Terhebat.

http://netsains.com/wp-content/uploads/2008/12/head_and_brain.jpg


Lama betul saya tak menulis. Entah kenapa...mungkin kerana sebok membaca. Kepulangan suami dari Indonesia membawa pulang sebuah buku bestseller bertajuk REVOLUSI IQ/EQ/SQ menjadikan saya terpaku di lembaran2 setebal hampir 500 halaman. Buku ini sebenarnya menyingkap rahsia kecerdasan berdasarkan AlQuran dan neurosains yg paling mutahir...yg seronoknya saya baru mentelaah beberapa surah sebelum itu...antaranya surah Al Ankabut, AL Kahfi dan Al Isra. Surah2 ini kembali dibahaskan oleh penulis buku dalam penemuannya tentang kehebatan otak manusia. Oleh kerana buku tersebut adalah sebuah buku ilmiah perubatan, saya mengambil masa berhari2 kerana cuba untuk memahami kandungannya yg agak teknikal. Masa membaca pula asyik terganggu dgn kerenah anak bongsu yg sering mengajak umminya ini bermain bersama2. Dugaan2... walau bagaimana pun saya akan cuba berkongsi apa yg telah saya temui.... Sesungguhnya amat benarlah kata2 Allah bhw penciptaan manusia itu adalah sebaik2 kejadian...Insyaallah n3 saya selepas ini akan berkisar tentang Mukjizat Al Quran tentang Otak. Tunggu ye....

0 comments:

Catat Ulasan