Isnin, 22 Jun 2009

Hilang, Cari dan Jumpa: Pengalaman yg sukar diungkap dgn kata2.

Salam buat teman2 semua.Barangkali ramai yg masih ingat akan cerita tentang mimpi hilangnya ayat Quran dalam tazkirah 5 saya tempoh hari. Di sini saya sertakan terjemahan ayat2 tersebut.


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

111. Dan tunduklah semua muka (dengan berendah diri) kepada Tuhan yang hidup kekal lagi senantiasa mengurus (makhluk-Nya). dan Sesungguhnya Telah merugilah orang yang melakukan kezaliman.
112. Dan barangsiapa mengerjakan amal-amal yang saleh dan ia dalam keadaan beriman, Maka ia tidak khawatir akan perlakuan yang tidak adil (terhadapnya) dan tidak (pula) akan pengurangan haknya.
113. Dan Demikianlah kami menurunkan Al Quran dalam bahasa Arab, dan kami Telah menerangkan dengan berulang kali, di dalamnya sebahagian dari ancaman, agar mereka bertakwa atau (agar) Al Quran itu menimbulkan pengajaran bagi mereka.
114. Maka Maha Tinggi Allah raja yang sebenar-benarnya, dan janganlah kamu tergesa-gesa membaca Al qur'an sebelum disempurnakan mewahyukannya kepadamu[946], dan Katakanlah: "Ya Tuhanku, tambahkanlah kepadaku ilmu pengetahuan."


Pada mulanya saya cuba c&p ayat sebenar, tapi tak "compatible" pula. Ayat yg hilang adalah ayat 111 surah Thoha. Tentulah saya cemas bukan kepalang...akhirnya selepas berhari2 meneliti Quran, saya menemui kembali ayat tersebut. Indahnya, semasa membuat pencarian saya menemui berbagai perkara yg mencetuskan minat untuk terus mengkaji Quran dan mengaitkannya dengan Kebesaran Ilahi. Terasa benar indahnya cara Allah mendidik saya....untuk terus mencari dan mencari CINTA ILAHI. Amat benarlah kata2Nya. Berdoalah kepadaKu, nescaya akanKu kabulkan permintaanmu. Subhanallah.


0 comments:

Catat Ulasan