Sabtu, 20 Jun 2009

Sepetang di rumah Kak Pah /Hj Midon

Syukur alhamdulillah, majlis di rumah K.Pah telah pun selesai. Selepas ini di rumah K.Nyah di Selayang 12 pula. Ptg tadi sempat juga saya berkenalan dengan ramai muka2 baru..tapi yg paling saya tak sangka saya dapat bertemu kembali BIK Neng, seorang teman yg selalu membantu ramai sahabat dlm kerja2 urusan rumah tangga di sekitar tempat tinggal kita. Bila terlihat wajahnya di ceruk dapor, saya terus melabuhkan diri sambil berbual rancak dgn beliau. Memang BIK dtg dari tanah seberang, tapi dia seperti saudara kita kerana sangat rajin jika tenaganya diperlukan. Amanahnya dia ketika berurusan dgn kita sangatlah saya senangi. Mudah2an dia terus kekal menetap di kawasan ini kerana kita semua sayang akan BIK yg seorang ini. Kalaulah semua BIK seperti BIK neng...tentu ibu2 yg bekerja akan rasa aman dan tenteram..

Berbalik dgn cerita di rumah kak Pah.. saya terasa ukhwah yg mula terjalin antara kita akan terus berkembang dengan baik. Kalau dulu saya cuma dapat membalas senyuman, tapi hari ini saya lihat kita semua sudah boleh bermesra dalam satu majlis ilmu. Sebagai moderator saya rasa terharu dgn sokongan semua. InsyaAllah saya berhasrat membuat program khusus untuk remaja pula. Antara program positif dalam minda saya adalah Anda Bijak Jauhi Zina yg dikelolakan oleh Kelab Remaja JIM. Saya mengharapkan input dari semua teman2 kerana prog ini perlu bantuan sukarelawan sekiranya kita ingin mengadakan prog ini di tempat kita. Memang kita bermula terlambat... tapi untuk masa depan putera puteri di TPP, kita belum lagi terlewat.

Sesungguhnya Allah SWT memberi dunia kepada yg suka dan tidak suka. Namun Dia tidak memberikan agama kecuali kepada yg suka. Barangsiapa yg diberi agama, maka bererti dia telah dicintai oleh Allah (Hadith)

0 comments:

Catat Ulasan